Wednesday, May 2, 2012

Mamoruku Murukuku Episod 1: Gadis Pelik


EPISOD 1---------GADIS PELIK
Syana seorang gadis yang suka menulis.Semua yang dirasa akan dilahirkan dalam bentuk tulisan dari sekolah lagi dia begitu.Dia amat takut dia akan lupa perkara-perkara yang berlaku dalam hidupnya terutama yang indah.Jadi dia menulis.Setiap yang perlaku dalam hidupnya akan dicatat.Huh rajin ,bahkan terlalu rajin.Lebih pelik lagi,semua mesej yang diterima akan ditulis juga,mengikut tarikh ,waktu,lengkap dengan siapa yang menghantar mesej di telefon bimbitnya.Bagi Syana mesej yang diterima sungguh bermakna..namun dia tidak boleh menyimpan semuanya lantas dia putuskan dia harus menulis.
Sepanjang hidup Syana dia sentiasa ditemani buku dan juga kamera.Detik-detik akan dirakam indah dalam diari seorang gadis kota yang pelik.Huish masih ada orang sebegini di dunia ini…
Aku sailormoon ,dia Mamoru?Arghhhh…mahu ke dia jadi Momoruku??hehehe..Mamoruku murukuku.
Ngap!!..Syana mengunyah muruku yang dibawa dari rumah dengan lahapnya.Perut keroncong dari pagi tidak diisi dengan makanan.Nasib baik perutnya sudah terbiasa berlapar.Muruku pun muruku la..asal boleh alas perut.Sengihnya sendiri.
Sebentar lagi kelas.Syana ada masa 3 jam untuk berehat.Kelas jam 4 ,sekarang masih jam 1.Huh..setelah kenyang dengan muruku.. Syana terlena dikatilnya.
Dengan kuasa bulan akan menghukummu!!!!!!!! Sailormoon cuba mengalahkan musuhnya.Namun musuh terlalu kuat.Kuasanya terlalu tinggi.Sailormoon tersungkur lemah.Lalu tetiba hadir Toksedo Bertopeng bersama bunga mawar merah.Dilempar lembut bunga mawar itu kepada Sailormoon.Pahlawan itu senyum.Senyum semekar sakura.
“Saudari jangan risau saya pasti akan menewaskannya”
Yes!!!musuh berjaya ditewaskan..
“Saudara,terima kasih.Siapa saudara sebenarnya?
“Saya Mamoru kamu..”Lalu pahlawan itu membuka topengnya.Mata dikenyit nakal.
“Aiseh…mamoru ke?”
XXXXX
Syana!!!!!!!! Hang tak p kelas ke dah pukul 3.45 ni..jerit Azilah
What???Pukul berapa??Alamak kelas Syana pukul 4.
Sepantas kilat gadis itu berlari ke toilet,mencuci muka, dan terus bersiap.Dia perlu cepat……..
Huh pantas sungguh dia berlari.Mujur disarungnya kasut sport putih kegemarannya.Dipadankan dengan baju kurung coklat.(Memang tak padan tapi Syana selesa begitu senang berjalan..tak payahlah jalan macam perempuan sangat)
Tettttt..mata Syana tertumpu pada susuk tubuh dihadapannya.Mamoru??Alamak …apasal kaki ni tetiba slow je..semua pergerakan Syana jadi perlahan.Syana sendiri tidak mengerti.Hatinya pula hanya tuhan yang tahu..Wajahnya cuba ditutup dengan payung yang besar tahap gaban .Malu nak tenung anak teruna orang.Tak baik..tak baik..
Mamoru berpaling,dia senyum pada Syana.Lalalallaalallala…huhu jantungnya bernada.Rasa sesak nafas pun ada.Tetiba..
Bedebush…………………Syana jatuh ..pengsan…depan pagar kolejnya
Momoru panik.Tiada siapa yang ada di situ.Hanya dia..hanya dia



ikhlas nukilan

No comments:

Post a Comment